18 maart 2016

26 recepten voor de Paasdagen

Voor het paasmenu heb ik een paar 'gouwe ouwe' recepten op een rij gezet, maar laat ik beginnen met een paar onontbeerlijke paasrecepten:


Elk jaar weer een grote hit op Eerst Koken: Mary Berry’s Devonshire scones. Het cakeachtige koekje lijkt bij Pasen te horen, maar de achtergrond daarvan is mij geheel onbekend.  


Een ander feestgerecht is advocaat en Pasen is natuurlijk wel bij uitstek een gelegenheid om een pannetje van deze wodkadrank te maken. 


Of natuurlijk de Engelse Hot Cross buns.



Vorig jaar maakte ik wel een apart paasmenu dat nog prima meekan dit jaar. Ik maakte:
·       Salade met veldsla, avocado, blauwe bessen, pittige pecannoten en geitenkaas
·       Risotto met spinazie, zeekraal en kabeljauw omwikkeld met pesto en rauwe ham
·       Lemoncurd Frozen Yoghurt


En wat hulp voor verdere verwerking van al die overgebleven eiwitten en eierdooiers is ook altijd handig.

Nog meer ideeen nodig? Misschien heeft u iets aan de volgende recepten (jaja, ik zie ook een patroon van zalm en avocado, maar die passen gewoon zo goed bij Pasen!):







































Geen opmerkingen: