13 juli 2015

Roomkaas-chilidip voor tortillachips


Even iets simpels tussendoor, want ik kreeg een spuitzak met roomkaas om uit te proberen en ik had eigenlijk geen idee wat ik ermee aan moest. Uiteindelijk heb ik de inhoud op een diep bord 'gespoten', maar het blijkt dus dat je koude roomkaas, zo uit de koelkast, niet door een spuitmondje geperst krijgt... Ik heb daar verder met gulle hand chilisaus (van het type dat je bij loempia's eet) over verdeeld en een in blokjes gesneden tomaat (zonder sap en zaadjes). Een beetje koriander of peterselie erdoor stoort daarbij helemaal niet. En dat kreeg de visite hier dus met een zak tortillachips erbij. Nou, dat was verder heel snel op, daar lag het allemaal niet aan. Maar ik vind roomkaas wel wat machtig. Ik denk dat je met een dikke Griekse yoghurt in plaats van die roomkaas ook wel uitkomt. Kortom, het product snap ik niet zo, maar de verkoelende, romige kaas met de hete chilisaus was wel lekker.

Geen opmerkingen: