4 september 2012

Salade van geroosterde paprika's


Tja. Wat zal ik zeggen? Het was pijnlijk en confronterend… Ik heb vandaag mijn food magazines verzameld die her en der opgestapeld lagen in de woonkamer en de gehele stapel staat nu naast te trap te wachten om naar boven te worden gebracht. In verschillende keren, want de stapel is ruim kniehoog. En dan denkt u nu dat het best meevalt, maar de verzameling is slechts van dit jaar. Van 8 maanden dus…

Er zit dan ook van alles tussen. Het gaat van Canadese tot Russische magazines, want bij iedereen die op vakantie gaat zit ik te bedelen om magazines, en dan kom ik zelf ook nog wel eens ergens. Met name mijn laatste tripje naar Engeland was licht gênant te noemen. Ik had zelfs een vriend met auto opgezadeld met de aangeschafte kookboeken, zodat mijn koffer voor het vliegtuig vrij bleef voor clotted cream, kaas en uhm… magazines.

En wordt er nog een beetje gekookt uit al die blaadjes en boeken??  Jawel hoor. Hieronder dan een geslaagde salade uit een M&S-boek (afgeprijsd naar slechts 3 pond, dat laat je toch niet liggen..?)

Het is salade van geroosterde paprika’s met mozzarella en zwarte olijven.

Paprikasalade
recept voor 3 a 4 personen
bron: Sensational Salads – een uitgave van Marks&Spencer

3 rode paprika’s
1 rode ui, in halve ringen
2 tenen knoflook, gesnipperd
olijfolie
100 gr zwarte olijven, in plakjes
100 gr mozzarella bolletjes (Bocconcini)
handje vers basilicum, in reepjes
2 el balsamicoazijn
zout en peper

Verwarm de oven voor op 190 graden (170 graden hetelucht).

Halveer de paprika’s en haal de zaadlijsten eruit. Leg ze met de binnenkant naar boven in een ovenschaal. Verdeel er de ui en knoflook over. Besprenkel met wat olijfolie en strooi er zout en peper over. Bak de paprika’s in 45 minuten gaar in de oven. Laat ze afkoelen.

Leg de paprika’s op een serveerschaal, samen met het vocht uit de ovenschaal. Verdeel er de olijven, mozzarella en basilicum over. Besprenkel met nog wat olie en de azijn. Laat dit minimaal 2 uur marineren in de koelkast, maar serveer de salade op kamertemperatuur.

Oordeel van het smaakpanel: echt niet… Dit is nog een brug te ver.




Geen opmerkingen: