30 december 2011

Horse's Neck cocktail


Even heel iets anders…! Afgepeigerd eindigen we het jaar hier in huize Marsepein; een borrel is morgen hard nodig.

Ik ben niet zo van de cocktails (teveel werk voor een drankje), maar onderstaande recept klonk mij toch wel erg goed in de oren. Ik ben namelijk wel gek op Angostura Bitter. Ik druppel graag wat in een glaasje wodka en noem dat mijn ‘lazy cocktail’. Deze bitter komt in een klein flesje en doet qua geur wel wat aan sinaasappellikeur denken.
Bourbon heb ik niet in huis en ik was ook niet van plan om dat te kopen, dus gebruikte ik Schotse whisky.

Horse’s neck
Voor 1 cocktail:

1 deel bourbon (of Schotse whisky)
4 delen ginger ale
een scheutje Angostura Bitter
1 halve citroen

Giet de dranken samen in een laag glas (zoals een whiskyglas). Snijd met een dunschiller van een citroen een lange schil door het rondom los te snijden. Per glas heb je een halve citroen nodig. Drapeer de schil met een krul in het glas, zodat de ‘paardenkop’ erin hangt.





Geen opmerkingen: