2 januari 2011

Gezoete Noten met Specerijen

Op de laatste dag van het jaar maakte ik deze gezoete noten met specerijen voor ’s avonds bij een glaasje van het een of ander. Ik dacht eerst nog dat een pond noten vrij veel was. Maar ’s middags kregen we bezoek en toen de noten uit de pan kwamen, had ik nog net tijd om een foto te maken, want even later was alles op. Dat lijkt me een goed teken voor dit recept.


Overigens nog een gelukkig tweeduizendelf!

Gezoete noten met specerijen
Bron: Het Grote Boek met Hapjes

250 gr amandelen
250 gr pecannoten
60 gr suiker
1 tl zout
1 tl kaneel
Snufje kruidnagelpoeder
½ tl kerrie
¼ tl komijn (djinten)
½ tl zwarte peper

Verwarm de oven voor op 180 graden. Verdeel de noten over een bakblik en bak ze 10 minuten in de oven.
Meng de overige ingrediënten samen in een kom.
Doe de noten samen met het suikermengsel in een koekenpan en verhit deze, al omscheppend, op matig vuur totdat de suiker is gesmolten en de noten bedekt zijn met een suikerlaagje. Als de suiker draden trekt is het klaar.

Oordeel van de kleine chef: natuurlijk ook lekker. Ik vond wel een paar afgelikte noten terug in de speelhoek, maar die kunnen ook van zijn vriendje zijn geweest.

Geen opmerkingen: